19.2.11

verbrijzelde zon

Een paar maanden geleden hapte ik even naar adem toen ik dit zag. De stof kreeg de naam 'shattered sun' en maakt deel uit van de nieuwste lijn 'innocent crush' van Anna Maria Horner. Ze ligt inmiddels in mijn favoriete online stoffenwinkel en ik zweer het, zo'n zachte stof heb je nog nooit gevoeld! Ik reserveerde de stof eigenlijk al voor mezelf, maar bij inspectie van de kasten, bleek dat de jongste spruit bijzonder weinig in de prijzen valt wanneer er ten huize spiegel aan de wand wordt gestikt.

snelheidsduivel

Verlangend naar de zomer, maakte ik een hemdje met korte mouwen, een beetje op de groei nog.

Ik gebruikte dit patroon van oliver+S, maar liet de 'boxpleat' op de rug achterwege. Het hemdje is nog meer dan wijd genoeg. Na meten en vergelijken van patronen bleek de kleinste maat overeen te komen met een 80.

op de groei

Nog een fijne zaterdag!

6 opmerkingen:

  1. Allé, zeg, hoe kan dat nu? Zo op het scherm was ik absoluut geen fan van die stof, maar zo 'af' als hemdje... Schitterend!
    Heb je nog iets aan het kraagje veranderd?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merci Oontje. Ja de kraag heb ik veranderd. Ik ben geen fan van die kragen waar de staander en de kraag zelf uit 1 deel bestaan, die vallen enkel goed in tricot, dus maak ik er 2 delen van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. machtig schoon, en zo professioneel gelinkt en al ;-)
    zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond dat geen schone stof en ik dacht 'naar adem happen, huh' tot ik op de link klikte en toen je eigen foto's zag. Heel goe gezien, want echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik volg de meute. Ik was ook niet echt in de ban van het stofje maar moet mijn mening helemaal bijstellen.
    Iets maken in een stof is de beste reklaam voor die stof, mijn gedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij bent gewoon kei goeie reklaam voor de favoriete stoffenwinkel van ons allemaal!
    Prachtig hemdje,die stof komt helemaal tot zijn recht zo!

    BeantwoordenVerwijderen