5.7.11

De wastest: byGraziela

Gebeurt er daar nog iets, hoor ik u denken? Wordt er daar nog genaaid? Of misschien een stofje gewassen? Op beide vragen kan ik bevestigend antwoorden.

Vorige week werd hier een jurkje gefabriceerd in deze stof. Het was te laat klaar voor de wedstrijd, maar ook nu kan ik er nog geen foto's van laten zien, want het model is inmiddels uit logeren. In afwachting alvast de resultaten van de wastest.

Voor het wassen:

byGraziela voor

Na het wassen: in de breedte geen verschil, in de lengte -3 mm, oftewel 3%. Het vierkantje staat ietsiepietsie scheef nu.

byGraziela na

Volledige breedte voor en na:

volledige breedte voor en na

Voor wie het kleurverschil mocht opvallen, maak je geen zorgen. Ik heb alleen wat teveel zitten prutsen met de instellingen van het fototoestel.

3 opmerkingen:

  1. Al eens tricot getest? 't Schijnt dat dat erg krimpt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. yep, die van Znok wordt binnenkort geblogd, maar kan je wel al vertellen dat het niet veel is (in tegenstelling tot andere tricots)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oef, weinig gekrompen! Ik ben erg benieuwd hoeveel onze babylakentjes gekrompen gaan zijn als ze uit de was komen, ze worden wel op 60° gewassen...

    BeantwoordenVerwijderen