8.7.11

Opgepast: prinsessenalarm

Er was eens een meisje dat werd geboren tijdens de Gentse Feesten. Leuk, dacht iedereen, elk jaar een hele stad die samen met jou je verjaardag viert. Het meisje zelf dacht daar anders over. Wie wil er nu jarig zijn op een moment dat de helft van je vriendinnen in verre oorden vertoeft? Probeer zo maar eens je eigen feestje te organiseren... Deze verjaardag wordt dus elk jaar een beetje vroeger in de vakantie gevierd.

Wat de keuze van de thema's betreft, blijkt de dochter vreemd genoeg een echt meisje-meisje.

4 jaar: prinsessenfeest


5 jaar: elfjesfeest (op de foto met geschaafd gezicht van een val met het skateboard)


6 jaar: vlinderfeest



Dit jaar wordt ze 7. Op het programma stond een slaapfeestje. Dat werd een 'prinses op de erwt-feestje'. En zo komt het dus dat er vannacht 11 kinderen onder ons dak slapen. Nu ja, slapen...


Deze keer werden er geen kleren gefabriceerd, maar wel dit:

IMG_0782

7 'matrassen': 7 stoffen van anderhalve meter lang, in de lengte dichtgevouwen en gestikt, een opening gelaten om vulling in te steken. Als vulling gebruikte ik wattine. Veel volume geeft dat niet, dus ik kijk voor verder (speel)gebruik van de matrassen nog uit naar een mousse van een 2-tal cm dik die op het juiste formaat kan worden geknipt.

IMG_0764

De effen stoffen zijn linnen van 'de strek'. De streepjes viste ik een jaar of 2 geleden uit de mand met coupons bij Artevelde, waar ik nu ook de stipjes, sterretjes en wattine vandaan haalde.

Inspiratie vond ik in dit mooie boek.


Ik wou ook nog een lang prinsessenslaapkleed maken, met kant aan de boordjes en frullen aan de polsen en al, maar daarvoor ontbrak de tijd. Maar de prinses, die gaat gelukkig met haar tijd mee en slaapt vannacht dus gewoon in dit:

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk om een mama te hebben die meegaat in die meisjesdromen :). Heel leuk gedaan met die matrasjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke verjaardagen & wat een gezelligheid: 11 prinsessen! de tip over het boekje van annie m.g. schmidt gelezen: dankjewel, lijkt me een prachtig boekje!!

    BeantwoordenVerwijderen