31.8.12

Een kleedje om zelf te maken

... door u wel te verstaan, op 23 september in het MIAT.

De workshop duurt 4u, dus tekende ik iets waarvan ik denk dat het, door mensen met wat naai-ervaring, volledig of minstens grotendeels in die tijd uitgevoerd kan worden.

eentje om zelf te maken

Het bovenstukje is heel eenvoudig en het kraagje is snel klaar. Het kraagje kan eventueel weggelaten worden. Ook de plooien in de rok zijn snel gepiept (ik ben nog niet helemaal tevreden over de plaats van de plooien, dus misschien ziet het kleedje er tegen 23 september nog een beetje anders uit).

kleedje voor maakdag

De zakken lijken op het eerste zicht misschien op enkelvoudige paspelzakken, maar kijk een beetje dichter. Het is een zak met een staande klep en is iets ingewikkelder dan een paspelzak.

zak

Benieuwd? Wil je het zelf leren? Schrijf dan snel in.

UPDATE: de workshop is volzet, maar zet jezelf gerust op de wachtlijst. Misschien wordt de workshop dan 's avonds herhaald.

27 opmerkingen:

  1. Awel, daar heb ik zin in! Maar hé, ik krijg de link niet open...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Chrome surfen, of in firefox of in de nieuwste explorer, maar niet in een oude. Blijkbaar.

      Verwijderen
  2. Dedju! En nog eens, want we zijn op weekend dan. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, dan zie ik je daar! Maar ik zit op dat moment jammer genoeg in een ander lokaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, da's weer zo'n schoontje!!! Maar ik kan helaas niet komen op 23 september... Kan het patroontje nadien ook aangekocht worden zoals bij Van Katoen???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog niet onmiddelijk Hilde, maar ik doe mijn best om de juiste computerprogramma's onder de knie te krijgen, :-)

      Verwijderen
  5. weeral ongelooflijk mooi, fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind die plooitjes net goed zo. En de kleurtjes ook trouwens, niet zo evident lijkt mij om tot die combinatie te komen. In de rug mss nog wat neepjes of past dat niet bij een kind? 23 september al andere plannen :-((

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wree schoon! Ben nu al jaloers op al die daar aanwezig kunnen zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw, die kleuren zijn prachtig! En het modelletje ... love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mijn inschrijving is al aangevraagd! prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Joepie!!! Ik kreeg net m'n bevestigingsmailtje dat mijn inschrijving ok is, én nu zie ik hier welk een mooi modelletje ik ga kunnen maken. Ik kijk er nu al naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb me ook al ingeschreven! Wat zou ik al moeten kunnen? Ik heb een beetje schrik dat ik toch nog niet genoeg kan???

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh oh oh...ik sla mezelf voor het hoofd. Ik moest kiezen tussen jou en fotografie door Piet. Ik koos voor Piet en nu moet ik dit missen: boehoehoe!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Boehoe hier ook. Maar dan zien wij mekaar bij Piet, Polkadotjes. Maar Nele toch, hoe doe jij dat elke keer opnieuw? Zo zo mooi.

      Verwijderen
  13. Ik sta op de wachtlijst... maar naar het schijnt wordt er 's avonds een extra workshop gegeven indien er genoeg mensen op de wachtlijst staan. Dus blijven inschrijven is de boodschap!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Komt er ooit nog een kans om dit jurkje te leren maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe ook workshops bij me thuis of op locatie. Mail naar spiegelaandewand [at] yahoo [dot] com

      Verwijderen
  15. Hoi Nele, nog even een vraagje: ik naaide inmiddels 4 van deze jurkjes (waarvan twee zonder kraagje), en ik vroeg me nog iets af: wanneer mijn dames de versies met kraagje aanhebben gaat het kraagje rechtop staan: het blijft niet zo mooi plat zitten als op de foto.... nog tips? ze zijn zo gemaakt als in de handleiding. Is het gewoon een kwestie van veel strijken? dank!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een kwestie van strijken inderdaad en ook van de naadjes goed bij te knippen op de rondingen.

      Verwijderen