27.6.13

Dag juf (deel 1)

Ons 5-jarige is ook vertrokken met de naaimachine. De voorbije maanden zat ze geregeld te experimenteren, draaien aan knopjes, tekenen op stof, lijntjes stikken in verschillende steken,...

Haar eerste afgewerkte stuk wordt vandaag aan haar juf overhandigd. Ik gaf haar een paar ideetjes en ze koos ervoor een kussen te maken. Lievelingskleur van de juf: paars.

berenkussen

Enige tegenvaller: van de mama moest dit werkje in de eerste versnelling.

collage

Onlangs werkte ik een klein handleidingetje uit om met de klas van de oudste dochter kussens te gaan maken. Veel plezier ermee.

de allereenvoudigste kussenovertrek

17 opmerkingen:

  1. Oh leuk dat ze dat kussentje zelfgemaakt heeft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongelooflijk, 5 jaar en dit al zelf doen! En heel erg mooi resultaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat toch zo lief, van al die kindjes die zelf iets willen maken voor hun juf!
    Hier dit jaar geen zelfgemaakte cadeautjes. Volgend jaar beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! Nils wil er ook zo graag aan beginnen, dit lijkt me heel geschikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow! 5 jaar?!
    mijn dochter is dik 3,5. Zie haar dit toch nog niet doen binnen een dik jaar!
    chapeau...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha, eerste vitess... ik heb ook zo'n machien, en leerde het nichtje (8) daarop in tweede vitess een rokje maken.
    en mijn collega reageerde daarop: amaai, naaien is keigevaarlijk, ge kunt in uw vingers stikken...

    maar toch jong, 5 jaar? chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 5 jaar! Ik sta versteld. Ik heb hier ook eentje van vijf, zou eens moeten proberen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nog even wachten dan met mijn dochter! Zo tof als je later dezelfde passie kan delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En she has still got all her fingers.

    Op naar meer naaimachines in de klas. Maar eerst meer timmertafels. :)

    Superknap gedaan, ze zal wel heel trots zijn geweest toen ze het gaf. En wat een zalig stofje weer. Is die van dit jaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lag al een hele tijd in mijn kast (misschien al wel een jaar of 2) en bleek het enige paarse stofje in de hele voorraad. Maar wel een heel mooi paars stofje.

      Verwijderen
  10. Mag ik vragen welk type naaimachine u heeft? Ik ben op zoek naar een nieuwe :)

    Groetjes, Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  11. toevallig de werkwijze voor kussenslopen gevonden.. De 2 kleinsten vinden het geweldig om samen dingen te naaien, dus zijn we aan de slag gegaan : Superleuk, Supergemakkelijk en super resultaat ! Het enige wat ze moeten kunnen is rechtdoorstikken, al dan niet op een voorgetrokken lijntje. Oja, de creatievelingen zijn 7 en 8 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gisteren ook aan de slag gegaan met de 2 kleinsten, 7 en 8 jaar. Zooo eenvoudig en een superresultaat. tip : Solden in Ikea stof aan 1€ / meter :-))
    en de kussentjes van 35 op 35 aan 0,5 euro.

    BeantwoordenVerwijderen