16.4.11

Zomerse sjaal # 2

In tegenstelling tot deze stof, was er bij dit stofje hier helemaal geen sprake van liefde op het eerste zicht. Maar telkens als ik er naar keek, leek de stof naar mij te lachen. En ik keek nog eens, en nog eens en elke keer lachte de stof iets mooier.

zilverdraadje

Ze komt van hier (maar dat hadden jullie vast al geraden), en is van Kokka. Er is ook een zilverdraadje in geweven.

bloemetjessjaaltje

Hetzelfde verhaaltje, ze is bestemd voor mezelf, maar ik weet nog niet wat ik ermee wil maken. Intussen draag ik het als sjaaltje.

zomers sjaaltje

Vooraleer je er zelf aan begint, wil ik je even waarschuwen. Uuuuren ben ik hiermee bezig geweest. Het leek me nochtans heel eenvoudig: zoompje aan 2 kanten en 10 cm raffelen aan de uiteinden.
Vroeger droegen wij op school een short met linten aan. Tegen dat we in het 6de zaten, bleven er van die linten alleen nog rafels over. Ik had dat dus al eerder gedaan. Maar er zit dus een zilverdraadje in, waardoor die draadjes net iets minder vlot uit te trekken zijn, dan die van onze schorten destijds.

2 keer 10 cm, superfijn draadje per superfijn draadje, meerdere keren plukken om 1 draadje te bevrijden.

veel pluis

Nog een fijn weekend!

7 opmerkingen:

  1. Dank je, hotelmama. Ik ben er ook heel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! en goed idee van die rafeltjes. hier ook geen liefde op het eerste zicht maar was vorige week getuige van een heerlijk huwelijk en ik gaf de bruid een dekentje van deze stof omdat ik het echt wel iets voor haar vond. goed gegokt want bij haar was het wel liefde op het eerste zicht. En uiteindelijk vind ik de stof eigenlijk ook wel erg mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh, hier wel liefde op het eerste gezicht!Jammer dat het zo'n werk is, die draadjes lospeuteren, na die doopsuikers ga ik alleen nog zin hebben in snelklaar-projectjes :)

    BeantwoordenVerwijderen