16.9.14

Project Run & Play: Cheetara in een jurk

cheetara volledig

De eerste opdracht van Project Run & Play was meteen mijn favoriet: 80's cartoons. Het denkproces begon brainstormgewijs met Youtube. Ik bekeek een heleboel tekenfilmpjes van toen ik klein was. Wat een leuke manier om aan een project te beginnen! Na de verkenning van het arsenaal aan cartoons uit de jaren '80 koos ik voor Thundercats als mijn inspiratie. Zoals bij alle tekenfilmpjes uit die periode werd ik het meest aangetrokken door het (enige) vrouwelijke personage: Cheetara.

op de trap

Het was de tekening op het gezicht van Cheetara, die mijn uiteindelijke inspiratie werd voor deze outfit. De rode figuren werden in het lijfje van een kleedje getekend en startend vanaf daar tekende ik verder lijnen in het kleedje.

details

De schoudernaad werd naar voor verplaatst en de zijnaad van de rok werd overbodig. Alle intekeningen konden wel pas gemaakt worden nadat ik zeker was van de pasvorm. Ik wou immers propere hoekjes waar de verschillende stoffen samenkomen, dus kon ik na het knippen niets meer versmallen, verlengen of verkorten.

zijkant

Bij het kleedje werd een eenvoudig vestje getekend, dat uiteraard in nepbont moest worden uitgevoerd om ook naar Thundercats te verwijzen. Als voering zocht ik eerst naar een witte of beige stof met zwarte stippen. Terwijl ik door de stoffenkast ging viel mijn oog op een lichte katoen met kattekopjes op. Lang moest ik daar niet over twijfelen.

liggend

Het geheel werd afgewerkt met katte-oortjes in de stof van het jasje. Deze werden met een gouden biais aan een diadeem bevestigd. Om in de jaren '80 te blijven werd het haar van dochterlief in bekjes gelegd.

cheetara

De perfecte schoenen hadden we al.

cheetara in een jurk

Het bedenken en maken van deze outfit was alvast heel plezant.

buiten

Rep je naar de website van Project Run & Play om te ontdekken wat de andere kandidaten hebben gemaakt en stem op je favoriet!

59 opmerkingen:

  1. Ik heb al gestemd, wat een top outfit is deze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo iets krijg ik van me hele leven niet klaar!Top en tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn mond viel bijna open, zo mooi! heb meteen gestemd trouwens. veel succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, Thundercats! Ik heb de dvd's liggen, ooit 's gekocht in een vlaag van jeugdsentiment :-) Die details van jou hé, daar blijf ik jaloers op. Snarf! En nu stemmen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh cool, ik wil ook nog wel eens al die afleveringen bekijken :-)

      Verwijderen
  5. Supermooi Nele. Ik zie uit naar jouw bijdrages omdat die afwerking bij jouw altijd zo verrassen goed is. Marte's outfit is ook heel tof en zoals ik net bij haar schreef: ik voorspel een allround Belgische PRP-finale!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Sharon! Dat zou tof zijn, maar eerst die eerste 3 rondes overleven natuurlijk

      Verwijderen
  6. Springt er zo uit! AMAZING!!!
    Je hebt mijn stem!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien niet de manier van werken, maar voor ik de andere zie weet ik al zeker dat ik op deze outfit zal stemmen! Prachtig! En nu ga ik stemmen ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, misschien toch eerst even naar de rest kijken. Maar alvast bedankt :-)

      Verwijderen
  8. Prachtig staaltje precisiewerk...mijn stem heb je zeker!!!
    Ik kijk al uit naar je volgende creaties in deze PR&P
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, ik hoop dat ik het volgende mag tonen, ik kijk er ook naar uit!

      Verwijderen
  9. WAAW (meer zinnigs krijg ik hier niet getypt, of toch...hoe perfect is dat nu?)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. So very tailored and the sections match up so prettily! Nice work!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! I've put a lot of efford in making the sections match up. Glad it shows

      Verwijderen
  11. Jongens toch! Hoedje af voor zoveel creativiteit... Gestemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik was Cheetara al vergeten, maar ik was ook fan, mijn stem heb je, een gedurfde keuze en een prachtige uitvoering

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nele ! Nele ! Nele ! Je hebt mijn stem !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Magnifiek! En wat een precisiewerkje! Dat verdient een stem uiteraard.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mijn stem heb je ook! Ik vind het een heel mooie creatie en schitterende styling. Het plaatje klopt helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I'm a huge fan of color blocking and v-neck backs with invisible zippers! That fur coat looks really soft. And my girl's favorite animal is a cat, so this has a lot of pluses with us!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gorgeous Nele! I love it. well done!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. maar oh, dat is echt geweldig! Schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. this is great!! i love the inspiration and your piecing-work is gorgous. good luck!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fantastisch, hoe je je inspiratie omtoverde tot een echte creatie! En het hoekenwerk... amai, petje af! Mijn stem heb je deze keer alvast :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fantastisch, en wat een pracht van een afwerking!! Alles klopt gewoonweg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Echt zo de max!
    En die precisie van u, dat grenst aan het bovennatuurlijke!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik blijf maar naar deze foto's staren. Wat een afwerking!!! Ongeloofelijk, echt, petje af voor jou! ... en uiteraard gestemd!

    BeantwoordenVerwijderen