10.9.14

Sewer's block en een verenkroon

Wie me volgt op Facebook of Instagram was waarschijnlijk al op de hoogte, maar voor de rest van lezers: ik ben 1 van de deelnemers aan het 10de seizoen van Project Run & Play, dat komende dinsdag van start gaat. Die deelname bracht 1 en ander te weeg, waar ik eerst niet echt over had nagedacht.

Ten eerste dat ik voor het eerst sinds het bestaan van dit blogje zelf op de foto sta. Voor het eerst, dat betekent, een sporadische selfie op IG niet te na gesproken. De foto in kwestie werd gemaakt door de oudste dochter.

Ten tweede, schrijven in het Engels. Brrr... Ik vind schrijven in het Nederlands al moeilijk genoeg. Gelukkig leest een lieve collega mijn tekstjes voor me na. En ja, zij krijgt dus ook de sneak preview.

Ten derde, zoals je al kon lezen in de titel, een kanjer van een sewer's block. Ik wist niet eens dat het bestond. Dus zo voelde ik ook eens wat het is. Zo'n evenement als PR&P dat organiseert zichzelf natuurlijk niet in dagje, of zelfs niet in een weekje, dus was al wel eventjes afgesproken dat ik zou meedoen. Wel weten dat je meedoet, maar nog niet wat je opdracht is, dat had op mij een beetje een verlammend effect deze zomer.

Het was vakantie, ik was thuis en ik had tijd. Ik had ook ideeën, maar durfde ze niet uit te voeren. Om 1 of andere reden dacht ik namelijk dat het idee of de inspiratie dan 'op' zou zijn. Want misschien zou het idee nog van pas komen... Ik zag ook al die mooie stoffen liggen, en durfde er niet in te knippen, want dan zouden ze gebruikt zijn tegen dat ik ze nodig zou hebben. Stel je voor, je maakt een hemd van het mooiste Libertystofje in de collectie en een een week later krijg je een opdracht waar je nu net dàt precieze stofje voor nodig had gehad...

Eens ik in de gaten kreeg dat van naaien niets in huis zou komen tijdens de vakantie, besloot ik dan maar andere dingen te doen. Misschien kon ik dingen maken die ooit in een fotoshoot nog wel eens van plan zouden komen, zoals hoofddeksels? Bon, om een lang verhaal kort te maken, bij deze het probeersel in kwestie. Ik ging aan de slag met pluimen, kralen en metaaldraad en maakte een kroon. Het feit dat ik die hier nu toon, betekent dat hij voor de fotoshoots is afgekeurd.

kroon van veren

De pluimen werden in een klemmetje gestoken en op het metaaldraadje geregen. De kraal zit over het oog van het klemmetje en moet ervoor zorgen dat het pluimpje niet rond draait of om valt.

verenkroon

Prinses is alvast opgetogen.

kus en dons

donsjes

En hoe het intussen met die sewer's block gesteld is? Eens de thema's gekend waren, kwam de inspiratie weer vanzelf. Die ideetjes van deze zomer? Geen idee meer wat ze waren. De mooiste stoffen? De stapel is alleen maar groter geworden. De vakantie is helaas al een tijdje gepasseerd, maar de avonden zijn productief. De eerste outfit is klaar en gefotografeerd, de tekst is nagelezen. Ik moet alleen nog even checken of alles in het juiste formaat staat en dan kan het deur uit.

Wat me naadloos bij mijn vierde en allermoeilijkste punt brengt: geduldig wachten en zwijgen... :-) Dinsdag dus, staan de outfits in het eerste thema op de website van Project Run & Play en mag ik eindelijk tonen wat ik heb bedacht. Hopelijk kijken jullie er even hard naar uit als ik. Wie zin heeft kan altijd meedoen met de sew along.

11 opmerkingen:

  1. Wat een eer! 't Zal vast geweldig worden. Favoriet op voorhand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij zult dat super doen ! Ik kijk nu al uit naar je creaties !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh die 3e foto, zo zalig. En op naar de victorie bij R&P :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij supporteren in elk geval! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh, ik ben zoooooooooo benieuwd! En wat die sewer's block betreft: ik ken het een beetje... 'k Heb hier een deadline voor Stylo 3 en twijfel nu plots aan álles en durf niks meer.
    Jij gaat dat zó goed doen, zeker weten. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ben zooooo benieuwd! gij gaat dat fantastisch doen, daar twijfel ik niet aan . veel succes in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. veel succes! ben ook heel benieuwd om uw resultaten te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, morgen dus! Ik ben razend benieuwd!
    En wat die sewers block betreft, ik denk dat ik er ook last van heb. Zelfs een simpele noodlehead lijkt een ongelofelijke opdracht.

    BeantwoordenVerwijderen